Jdi na obsah Jdi na menu
 


Letiště Praha rozšiřuje pomoc zdravotně postiženým

Praha | Letiště Praha trvale zlepšuje nabídku služeb pro pasažéry všech věkových i sociálních kategorií. Od 1. července tyto služby zahrnují i rozšířenou pomoc pro cestující se zdravotním postižením. Pražské letiště je už nyní připraveno uvést do života nařízení evropské unie o právech osob se zdravotním postižením a osob s omezenou schopností pohybu a orientace v letecké dopravě. To má pro všechna evropská letiště začít platit až od 26. července 2008.

 

 

 

Logo - Letiště Praha
 
 
 
 
 
„Do dnešního dne byly asistenční služby poskytovány přímo leteckými společnostmi. To vedlo k rozdílné úrovni služeb nejen mezi evropskými letišti navzájem, ale i mezi jednotlivými aerolinkami na tomtéž letišti. Převzetím odpovědnosti letiště garantuje vysoký standard všem zdravotně postiženým cestujícím,“ říká Tomáš Rohlena, ředitel pro Provoz terminálů Správy Letiště Praha a pokračuje: „Asistence bude organizována po celou dobu pobytu cestujícího na letišti. Pasažér po příjezdu na letiště kontaktuje telefonicky dispečink službyz jednoho z určených a označených míst a nahlásí své stanoviště. Dispečer k němu vyšle asistenta, který mu bude po dobu odbavení a při nástupu do letadla k dispozici. Při předem nahlášeném příletu bude asistent již čekat u letadla, při nenahlášeném příletu službu objedná zástupce letecké společnosti. Důležité je rovněž to, že tato služba je handicapovaným cestujícím poskytována bezplatně,“ dodává Tomáš Rohlena.
 
Asistenční služby budou, podle norem kvality definovaných letištěm, poskytovat zaměstnanci externí firmy MaidPro Service s.r.o.. Ta zvítězila ve výběrovém řízení vypsaném Letištěm Praha. Mezi povinnosti asistenční služby na letišti bude patřit nejen odbavení cestujícího a jeho zavazadel, ale i jeho další přesuny po areálu.
 
Po absolvování pasové, celní a bezpečnostní kontroly se cestujícího ujme asistent, odveze jej do nástupní čekárny a pomůže mu nastoupit do letadla. Na palubě mu pomůže usednout, případně uložit zavazadlo. Při příletu asistent pomůže cestujícímu vystoupit z letadla, vyložit jeho palubní zavazadlo a dopravit se do příletové haly a zde převzít zavazadlo. Po absolvování pasové a celní kontroly mu pak usnadní cestu při přestupu na letecký přípoj v případě tranzitu a nebo ho doveze k autobusu či zaparkovanému autu.
 
Letiště ale také zajistí v případě potřeby pro pozemní odbavení asistenčního psa, cestujícímu poskytne informace potřebné pro let přístupnými formami a dočasně poskytne náhradu za zničené, poškozené či ztracené vybavení umožňující mu pohyb.
 
Letiště Praha je dlouhodobě kladně hodnoceno za svůj přístup k handicapovaným spoluobčanům. Terminály jsou bezbariérové, u všech veřejných toalet je vždy i toaleta pro tělesně postižené a letiště se dobrovolně rozhodlo těm nejvíce postiženým, kteří jsou držiteli průkazu ZTP/P a bez převozu automobilem se neobejdou, poskytovat parkování zdarma a to na jakoukoli dobu jejich cesty.